ביטול קו 340 ממצפה רמון לאילת, החל מ-19.5

Ccyclist

Well-known member
קשה לקחת דוגמאות מאירופה ולהשליך על ישראל. חלק ניכר מהתיירות לישראל היא תיירות צליינית, זאת תיירות מבוססת קבוצות בגלל אופי הטיול ולכן הן מתניידים באוטובוסים צמודים ובמסלולים קבועים ואינם משתמשים בתחבורה ציבורית. חלק נוסף הוא יהודים או ישראלים שמגיעים לביקורי קרובים. החלק של התיירים העצמאיים הוא נמוך יחסית, חלק גדול מהם לא יוצא לטייל מחוץ לאזור מרכז-ירושלים. עבור התיירים העצמאיים גם לפני ה 7 באוקטובר ישראל לא נחשבת יעד מבוקש, בגלל שהמוצר של המדינות המתחרות בים התיכון טוב יותר וזול יותר ומאפשר תכנון טווח ארוך בניגוד למצב בארץ שמשתנה כל 24 שעות. גם כאשר היו טיסות מאירופה לאילת חלק לא קטן מהמגיעים היה עובר את הגבול כדי לנפוש בטאבה או עקבה.

לחברות לואוקוסט שהמודל העסקי שלהם מאוד תלויי בפאקטור התפוסה במטוס לא משתלם להפעיל טיסות ולהקצות מטוסים ליעדים שאין בטחון שיצליחו למלא בהם מטוס, מבחינת חברה כמו ראיינאיר תפוסה של פחות מ 90% היא הפסד.

מבחינת התייר המודרני - תיירות קבוצות היא דבר שפס זמנו מהעולם. צירפתי תמונה מהסרט Carry on Abroad - סרט מסדרת "סרטי בורקס" בריטיים משנות ה 70. בזמנו אנשים ממעמד הביניים ומעמד הפועלים יצאו לחו"ל לראשונה בחופשות חבילה וה-יעד היה ספרד הפשיסטית (פרנקו נפטר ב75, החוקה הדמוקרטית נכנסה לתוקף ב 77).

בשנות השמונים והתשעים אנשים התרגלו לטייל בעצמם.

לטייל בקבוצות נחשב מיושן, מתאים אולי לפנסיונרים, נסיעה למקום זר כמו סין, או לא מפותח ומסוכן כמו מדינות אפריקה.

לפני כעשור טיילנו בשוויץ במספר רכבות באלפים. מרכז התיירות השוויצרי תיכנן את לוח הזמנים והמלונות עבורנו, אבל שמר על תחושת העצמאות שלנו. באחד הימים היינו על ספינה באגם והתברר שזוג אחר כמה מושבים ליד היה על אותו המסלול לעיר לוגאנו , כולל החלפה לאותה הרכבת בצד השני של האגם.

הכרתי צליינית שביקרה בארץ. היא סיפרה לי שהם הגיעו בלילה לאיזה מלון וכל הלילה היה רעש של כביש מהיר. בבוקר היא פתחה את החלון וראתה שזה ים. הם ביקרו בין השאר בירושלים אבל לא היו מעוניינים במרכז העיר המודרני אלא רק בעיר העתיקה. הקבוצה אורגנה מטעם הכנסייה שלה. אם אינני טועה בהערכת גילה דאז היא היתה בת 60 בערך וזה היה לפני כמה וכמה שנים טובות. זה לא עתיד התיירות וחבל שאין יוזמה לקדם מערכת שלד של קווי אוטובוס לאתרים השונים בארץ כולל אתרי הנצרות כדי להנגיש אותה לתיירות עצמאית.

חברות הלו-קוסט תמיד אוהבות להרחיב את מגוון היעדים שלהן. המודל שלהן כיום כולל מסלולי טיסות פנים אירופאיות ללא קשר להאבים העיקריים שלהן. הן מצליחות למלא את המטוסים הודות למחירים נמוכים יחסית ומרוויחות יפה כי כל פיפס אצלהן גורר תשלום נוסף. הן אוהבות שדות תעופה מרוחקים ואם היה שדה משני בקריית גת או עפולה - הן היו מעדיפות לטוס לשם במקום לנתב"ג.

לגבי המרכז וירושלים - יש שם תחבורה ציבורית טובה בימי חול ומי שמסוגל להתמצא במפת רכבת תחתית יכול להתמצא גם במפת רכבת ישראל. If you build it - they will come כמו שאומרים.

לגבי תיירים יהודים שאינם ישראלים: המשפחה המורחבת שלי אינה ישראלית. אני בהחלט מכיר את הסיפור מזווית הראייה שלהם כשהם ביקרו אותנו בארץ או כשהם מספרים לי על ביקוריהם בארץ כאן באנגליה. רובם לא נוהגים בארץ אלא משתמשים בתח"צ ובמוניות - כולל מוניות השירות מנתב"ג. חלקם מבקרים קרובים במקומות אחרים בארץ מחוץ לגוש דן - ירושלים ומכירים את רכבת ישראל ומסוף 2000. יש גם סיפור נצלנות בן 30 שנה שדוד ודודה שלי התבקשו לקנות כרטיסייה כל אחד במקום כרטיס נסיעה בודדת בנסיעה עירונית בירושלים.
 

קבצים מצורפים

  • 20240519_165035.jpg
    20240519_165035.jpg
    KB 130.6 · צפיות: 0

EHP12

Active member
הכרתי צליינית שביקרה בארץ. היא סיפרה לי שהם הגיעו בלילה לאיזה מלון וכל הלילה היה רעש של כביש מהיר. בבוקר היא פתחה את החלון וראתה שזה ים. הם ביקרו בין השאר בירושלים אבל לא היו מעוניינים במרכז העיר המודרני אלא רק בעיר העתיקה. הקבוצה אורגנה מטעם הכנסייה שלה. אם אינני טועה בהערכת גילה דאז היא היתה בת 60 בערך וזה היה לפני כמה וכמה שנים טובות. זה לא עתיד התיירות וחבל שאין יוזמה לקדם מערכת שלד של קווי אוטובוס לאתרים השונים בארץ כולל אתרי הנצרות כדי להנגיש אותה לתיירות עצמאית.
ישראל היא לא יעד תיירות רגיל הן מסיבות פוליטיות-בטחוניות והן מסיבות דתיות. ב-2019, 30% מאלו שבאו למטרות טיול עשו זאת בטיול מאורגן, ויותר מ-80% מאלו שבאו למטרות צליינות.
. הן אוהבות שדות תעופה מרוחקים ואם היה שדה משני בקריית גת או עפולה - הן היו מעדיפות לטוס לשם במקום לנתב"ג.
זה נכון לגבי ריאנאייר. שגם לה שיש לה האבים גם בשדות תעופה מרכזיים כמו מדריד. איזיג'ט וויז אייר, מעדיפות לטוס לנמלי תעופה מרכזיים, אך בשעות השפל.
 

EHP12

Active member
אתה לא רואה את זה מנקודת מבט של תייר כי אתה מכיר את ישראל.

כששמים Israel - All Airports באתר טיסות כמו גוגל או קאייאק מקבלים (לפני המצב הנוכחי) גם טיסות לרמון. יותר מפעם הייתי צריך להסביר לבעלי למה זה לא רלבנטי לי.


אגב - תיירות ההמונים לקרואטיה התחילה בשנות התשעים אחרי ייצוב המצב שם, במקביל למלחמה המתמשכת בבוסניה. דוברובניק, שהיום מטילה מיסי תיירות ומגבלות (בין השאר בגלל השימוש בה כאתר לסדרה משחקי הכס) הופגזה על ידי הסרבים ב 1992. תיירות זו תעשייה שממהרת לחזור למקומות ברגע שהם נהיים בטוחים מספיק, וככל שישראל תתכנן תשתיות ושירות ב"הפוגה" שניתנה לה עקב המלחמה - כך היא תשפר את התיירות אליה אחריה.

אי אפשר לבנות על תיירות קבוצות שנחשבת מיושנת במערב.
כל זה נכון אם רמון היה קולט 3 מיליון נוסעים בינלאומיים בשנה כמו פאפוס. המספרים היו בין 100 ל-300 אלף זה באמת כלום.

ואין מה להשוות את התדמית הבטחונית של מזרח אירופה לעומת המזרח התיכון. ששם יש סכסוכים מתמשכים שפשוט עולים ויורדים בעצמה. ולא מלחמות שפורצות אחרי עשרות שנים של שקט כמו שקרה בבלקן וקורה היום באוקראינה. תראה כמה קשה למצרים להגיע לכמויות התיירים שהיו בה ב-2010. ומרוב המדינות במערב אירופה, כמות התיירים המגיעה לישראל שווה לזאת שהגיעה בשנות ה-80 ו-90 למרות הגידול בתיירות העולמית שהייתה מאז. בגלל התדמית הבעייתית שיש לאזור. והגידול בתיירות הושפע בעיקר מתיירות מהאמריקות ומדרום ומזרח אירופה שגם יותר עם רגש דתי, והיו פחות רגישים לדברים שקורים פה מאשר מהתייר המערב אירופי. התדמית גם משפיעה על היכולת של אנשים לטייל לבד.
 
כל זה נכון אם רמון היה קולט 3 מיליון נוסעים בינלאומיים בשנה כמו פאפוס. המספרים היו בין 100 ל-300 אלף זה באמת כלום.

ואין מה להשוות את התדמית הבטחונית של מזרח אירופה לעומת המזרח התיכון. ששם יש סכסוכים מתמשכים שפשוט עולים ויורדים בעצמה. ולא מלחמות שפורצות אחרי עשרות שנים של שקט כמו שקרה בבלקן וקורה היום באוקראינה. תראה כמה קשה למצרים להגיע לכמויות התיירים שהיו בה ב-2010. ומרוב המדינות במערב אירופה, כמות התיירים המגיעה לישראל שווה לזאת שהגיעה בשנות ה-80 ו-90 למרות הגידול בתיירות העולמית שהייתה מאז. בגלל התדמית הבעייתית שיש לאזור. והגידול בתיירות הושפע בעיקר מתיירות מהאמריקות ומדרום ומזרח אירופה שגם יותר עם רגש דתי, והיו פחות רגישים לדברים שקורים פה מאשר מהתייר המערב אירופי. התדמית גם משפיעה על היכולת של אנשים לטייל לבד.
ואל תשכח שלהביא טיסות LOW COST כשכול השאר מסביב הוא HIGH COST לא בדיוק מעודד תיירות בודדים. חברות הלאוקוסט שטסות לנתב''ג מטיסות בעיקר ישראלים.
 

EHP12

Active member
ואל תשכח שלהביא טיסות LOW COST כשכול השאר מסביב הוא HIGH COST לא בדיוק מעודד תיירות בודדים. חברות הלאוקוסט שטסות לנתב''ג מטיסות בעיקר ישראלים.
דווקא לטיסות של חברות חסך היה תפקיד חשוב בהבאת תיירים מאירופה לישראל. ואחוז הלא ישראלים בטיסות האלו, היה גבוה מבחברות סדירות.
 

Ccyclist

Well-known member
כל זה נכון אם רמון היה קולט 3 מיליון נוסעים בינלאומיים בשנה כמו פאפוס. המספרים היו בין 100 ל-300 אלף זה באמת כלום.

ואין מה להשוות את התדמית הבטחונית של מזרח אירופה לעומת המזרח התיכון. ששם יש סכסוכים מתמשכים שפשוט עולים ויורדים בעצמה. ולא מלחמות שפורצות אחרי עשרות שנים של שקט כמו שקרה בבלקן וקורה היום באוקראינה. תראה כמה קשה למצרים להגיע לכמויות התיירים שהיו בה ב-2010. ומרוב המדינות במערב אירופה, כמות התיירים המגיעה לישראל שווה לזאת שהגיעה בשנות ה-80 ו-90 למרות הגידול בתיירות העולמית שהייתה מאז. בגלל התדמית הבעייתית שיש לאזור. והגידול בתיירות הושפע בעיקר מתיירות מהאמריקות ומדרום ומזרח אירופה שגם יותר עם רגש דתי, והיו פחות רגישים לדברים שקורים פה מאשר מהתייר המערב אירופי. התדמית גם משפיעה על היכולת של אנשים לטייל לבד.

בימים הטובים של ה Q בירושלים בשנות ה 90 תיירים עצמאיים שביקרו בירושלים היו שואלים אותי "Where are you staying?" והיו מופתעים מהתשובה " At home" .

מה שתיירים ומבקרים בארץ אומרים לי כאחד משלהם - הם אולי לא יספרו לכם.

הבעיה התדמיתית הגדולה של נתב"ג היא שיטת התישאול. אנשים לא נתקלים בדבר כזה בחו"ל וזה ממש מרתיע. מה שאני אומר להם זה לא להרתע מסוג השאלות אלא לשתף פעולה. עד כמה שאני מבין את השיטה (ממה שהיא מופעלת עליי בכניסה לצ'ק אין) היא נועדה יותר להראות נכונות לתת תשובות לשאלות ביזאריות (נראה לך שאני חבר בבית כנסת?) מאשר התשובות עצמן. לעמוד 20 דקות בתור שלא זז ב W שיש בו יותר אנשים שמפנים לתור מ"מתשאלים" זו חוויה שאין בהית'רו שנוסע ללא מזוודה יכול לסרוק ברקוד ולהכנס ישירות לבידוק הבטחוני.

משום שיש שת"פ מודיעיני בין מדינות המערב - אין סיבה ששיטת רישום מראש לא תאפשר נסיעה חלקה יותר.
 

ערןל1

Active member
בעקבות הדיון נחשפתי ל ערך "מנחת מצפה רמון" שם כתוב כי:


"בשנת 2001 החליטה ממשלת ישראל על שיפוץ ושדרוג המנחתת בעלות של 30 מיליון שקל, כולל סלילת מסלול טיסה חדש באורך של כ־1,300 מטרים, כ־300 מטרים ממערב ובמקביל למסלול הקודם. הפרויקט נועד לקדם את התיירות במצפה רמון, ולאפשר להגיע מהעיירה אל מרכז הארץ בטיסה בת כ־40 דקות. ב-12 בינואר 2001 הניח ראש הממשלה אהוד ברק, את אבן הפינה לפרויקט[3]. הפרויקט נמסר לביצוע לקרן קיימת לישראל שפרסמה מכרז לסלילת מסלול באורך של 1,450 מטר, שיאפשר תנועת מטוסים בסדר גודל של עד 50 נוסעים[4]. העבודות החלו בקיץ 2002[5], והיו אמורות להסתיים תוך 20 חודשים[6], אך הופסקו בשנת 2004 בשל חוסר בתקציב, לאחר שמשטח הכורכר שנועד למסלול תוחם ופולס[7]. בנובמבר 2004 הבטיח שר התחבורה, מאיר שטרית, לתקצב את השלמת הפרויקט[8], אך הדבר לא יצא לפועל[9]. "

לדעתי זאת השקעה יותר טובה של הכסף יחסית לאוטובוסים לאילת.
 

Ccyclist

Well-known member
בעקבות הדיון נחשפתי ל ערך "מנחת מצפה רמון" שם כתוב כי:


"בשנת 2001 החליטה ממשלת ישראל על שיפוץ ושדרוג המנחתת בעלות של 30 מיליון שקל, כולל סלילת מסלול טיסה חדש באורך של כ־1,300 מטרים, כ־300 מטרים ממערב ובמקביל למסלול הקודם. הפרויקט נועד לקדם את התיירות במצפה רמון, ולאפשר להגיע מהעיירה אל מרכז הארץ בטיסה בת כ־40 דקות. ב-12 בינואר 2001 הניח ראש הממשלה אהוד ברק, את אבן הפינה לפרויקט[3]. הפרויקט נמסר לביצוע לקרן קיימת לישראל שפרסמה מכרז לסלילת מסלול באורך של 1,450 מטר, שיאפשר תנועת מטוסים בסדר גודל של עד 50 נוסעים[4]. העבודות החלו בקיץ 2002[5], והיו אמורות להסתיים תוך 20 חודשים[6], אך הופסקו בשנת 2004 בשל חוסר בתקציב, לאחר שמשטח הכורכר שנועד למסלול תוחם ופולס[7]. בנובמבר 2004 הבטיח שר התחבורה, מאיר שטרית, לתקצב את השלמת הפרויקט[8], אך הדבר לא יצא לפועל[9]. "

לדעתי זאת השקעה יותר טובה של הכסף יחסית לאוטובוסים לאילת.

אין מה להשוות אוטובוס שאפשר לעלות עליו ספונטנית לטיסה.

אותן "40 דקות" טיסה הן לפחות שעתיים שלושה של נסיעה לנתב"ג, תהליך בטחוני, תהליך עלייה למטוס, ובנחיתה - המתנה לאמצעי משלים. מה גם שלמטוס קטן של 50 מושבים צריך להזמין כרטיס מראש בעוד שלאוטובוס מספיק שיהיה רב קו.

יש סיבה שמאד נדיר שמנחתים כמו קריית שמונה, מצפה רמון, שדה תימן וכו' עולים בפורום. הם פשוט לא פרקטיים לשימוש ציבורי נרחב.

אגב - גיגלתי טיסות תל אביב מצפה רמון, קיבלתי מלא תשובות לנמל התעופה רמון. כשמצאתי לינק שאכן דיבר על מנחת מצפה רמון לא היו טיסות. אם זה לא קרה מאז ממשלת ברק - זה כנראה לא יקרה.
 

tal#

Active member
442 אילת-בי"ס שדה עין גדי מבוטל החל מ31.5. רוב\כול המסלול חופף ל444
איפה בוס ומוביט מציגים את מצדה כטכניון משום מה
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    KB 4.6 · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
442 אילת-בי"ס שדה עין גדי מבוטל החל מ31.5. רוב\כול המסלול חופף ל444
איפה בוס ומוביט מציגים את מצדה כטכניון משום מה

יש תחנת כרמלית בשם מצדה, ברחוב חיפאי שנקרא על שם המבצר במדבר יהודה.

עכשיו תאר לך באג דומה ברחוב הרצל - כל הערים.
 
למעלה